„7 Wonders: Duel” to gra planszowa dla dwóch osób stworzona przez Antoine Bauza i Bruno Cathala. Została zaprojektowana jako wersja dla dwóch graczy popularnej gry planszowej „7 Wonders”. W „7 Wonders: Duel”, gracze konkurują, aby zbudować cywilizację poprzez trzy ery, zdobywając karty reprezentujące różne rodzaje budynków.
Podstawowe zasady gry
- Układ gry: Gra jest podzielona na trzy ery, a dla każdej ery jest osobny stos kart. Karty dla każdej ery są układane w specyficznym wzorze, z niektórymi kartami twarzą w dół, a niektórymi twarzą w górę.
- Tura gracza: W swojej turze, gracz może wykonać jedno z trzech działań: zbudować budowę, sprzedać kartę za monety, albo zbudować cud.
- Budowanie budynków: Gracz może zbudować budynek, biorąc kartę z układu i płacąc jej koszt. Niektóre budynki mogą być zbudowane za darmo, jeśli gracz ma już odpowiedni budynek z poprzedniej ery. Budynki dają graczom różne korzyści, takie jak punkty zwycięstwa, monety, surowce i inne.
- Sprzedaż karty: Gracz może sprzedać kartę z układu, aby zdobyć monety.
- Budowanie cudów: Gracz może zbudować cud, używając karty z układu i płacąc koszt budowy cudu. Cuda dają graczom specjalne korzyści, które mogą zdecydowanie wpłynąć na wynik gry.
- Zwycięstwo: Gra kończy się na koniec trzeciej ery, chyba że jeden z graczy osiągnie natychmiastowe zwycięstwo wcześniej. Natychmiastowe zwycięstwo może nastąpić na dwa sposoby: poprzez zdobycie dominacji militarną, gdy pionek na ścieżce militarnym przekroczy granicę na stronie przeciwnika, lub poprzez zdobycie dominacji naukową, gdy gracz zdobędzie sześć różnych symboli naukowych. Jeśli nie nastąpi natychmiastowe zwycięstwo, gracz z największą liczbą punktów zwycięstwa na koniec trzeciej ery wygrywa.
- Strategia: Gra wymaga zarówno strategicznego planowania, jak i taktycznej adaptacji. Gracze muszą zdecydować, które budynki chcą zbudować, kiedy sprzedawać karty, a kiedy zbudować cuda. Gracze muszą również zwracać uwagę na to, co robi ich przeciwnik, aby zapobiec natychmiastowemu zwycięstwu.